Nu även med resfeber!

Jag lider av resfeber nu. På riktigt. Och jag vet att jag inte kommer att få nån som helst möjlighet att resa förrän nästa sommar. Eventuellt. Beror helt på hela den här i-vilket-skede-man-får-loma-och-om-det-är-på-samma-gån-som-ens-pojkvän-vetenskapen! Och i min resekassa finns inte speciellt mycket jag kan skryta med. Men det är ännu länge tills nästa sommar!

Förr avundades jag människor som hade möjligheten att resa mycket. Här hemma har vi alltid haft djur att ta hand om, så det har blivit ganska minimalt med resande för min del. Men å andra sidan märker jag nu att det nästan är bättre att det finns så mycket att se nu framöver. Tror nog att jag uppskattar resor mycket mera nu än för t. ex. 5 år sedan. Då visste jag inte heller något om arkitekturhistoria.
Jag är den perfekta turisten. Älskar fotografering. Är intresserad av olika kulturer, speciellt matkulturer. Mycket intresserad av vin. (Haha det där lät lite roligt!) Trivs både på landet och i storstäder. Är otroligt fascinerad av gamla byggnader, speciellt slott, katedraler och sånt! *Tantvarning*. Det finns egentligen hur många resemål som helst som intresserar mig. Men inte min börs.
Inför nästa sommar har jag några alternativ.. Tänker nog hålla mig inför Europa!

 

Vad sägs om Grekland?
Eller Italien?

London?
Och norra England i samma svep som London?
Kommentera

