Blä.

Jag har fått svinkoppor. Säger bara fyfan! Har haft mer eller mindre några små sår i ansiktet hela veckan, men trodde att det bara var nånting som kom på grund av kölden… Men i morse fick det vara nog. Då jag vaknade tittade jag på mig själv i spegeln och konstaterade, ”idag ska jag till läkaren”. Säkert sju stora fläckar bara i ansiktet, en på halsen och en på knät. Så nu ser jag ut som en utomjording samt går på antibiotika i tio dagar framåt. Är det inte mest barn som får såna sjukdomar?

Men det låter lite finare om jag säger att jag har Impetigo. Inte så svinaktigt. Fräscht och sofistikerat.

Dagens positiva saker då: Av antibiotika får man jättefräsch hud. Mamma lagar en sallad med tonfisk och getost. Jag är på helpensionat just nu, får absolut inte röra i någonting här hemma på grund av smittorisken. Så jag känner mig lite som en prinsessa. Med fläckar i ansiktet.
Och snart är det jul.

3 thoughts on “Blä.

  1. Men stackarn e du sjuk åter! Men fölåt, ja skratta lite no då ja läst att du har svinkoppor, fö du stackarn e sjuk IGEN 😦 Had tänkt skick åt dej om vi sko ta en kaffi nästa vikå, men nu e du ju sjuk 😦 å om du fortsäter i sama takt så har du en ny ”sjukdom” nästa helg 😉 Nä, fölåt igen 😉 Krya på dej iaf Becca-Vännen! Kramar

    Gilla

  2. Jepp he er nästan så ja tycker synd om me sjölv! 🙂 Sko vila ha en normal helg, utan ti sita heim sjölv!

    Nä he e noo bäst om vi tar kaffi liiti seintari, deher er ytterst smittsamt.. ja måst byt lakana varinda da, osv.. Men vi ska ta he tå ja er beter i skick! 🙂 He er allt för läng saan som vanlit! Tack, he ska ja göra! Kramar!

    Gilla

  3. Oj, stackarn!! Hede låter superjobbigt! Hoppas he fort far om! Tur i alla fall att he er nå som antibiotika tar på.

    Å de E snart jul! Har haft julstämning i en vecka ren 🙂

    Ha det bra, kramar!

    Gilla

Kommentera

