Min nya livsstil…?

Veckans schema: (Förhoppningsvis!)

Måndag (igår): Joggning, 1 h
Tisdag: Ridning 1 h
Onsdag: Simning 2 h eller längre promenad
Torsdag: Cirkelträning 1½ h
Fredag: LaTaDaN!
Lördag: Lite vandring skulle sitta fint, men det beror på vädret!

Söndag: Lite längre promenad

Jag undrar nog hur länge jag orkar hålla på såhär, det är inte riktigt min stil, men det skadar ju inte att försöka. Hittills är allting avklarat. Men det är ju bara tisdag och jag kom för en stund sedan från stallet.

Mitt mål skulle vara att bygga upp en såpass bra kondition att jag är ”tvungen” att motionera sen i Vasa, nästa höst, eftersom jag då har blivit så van. När man ser på mitt schema kan man ju tycka att det låter ganska lätt och lite, men låt oss inte glömma att jag har ett fysiskt arbete från 7-4…

Blä, nog talat om motion nu! Förresten, är det nån som vet hur man får bort silikon från händerna? Har fula gråa fläckar här och där.. Har provat med allt! Sandpapper, tvål, borste, nagellackborttagningsmedel, pimpsten… Stackars händer.

Kommentera

