03 Your parents

Som ni säkert förstår är han till vänster min pappa och hon till höger min mamma…
Nej, men skämt åsido. Ungefär såhär ser de ganska ofta ut på vardagarna.

Vi kan börja med mamma. Hon är extremt djurintresserad och motionerar som en tok. Mamma är den som är pedanten i huset. Hon är noggrann med mycket och trivs när hon har koll på saker och ting. Min mamma är en mycket känslosam och snäll person. Det är oftast mamma jag pratar med när det kommer till känsligare saker. Mamma arbetar som piano,- och sånglärare.

Pappa som också är musiker, undervisar typ hälften av Kokkolas ungar i piano och gitarr. Där tog jag ju i lite, men många hursomhelst! Dessutom spelar han ganska mycket på olika keikkor. Pappa vill ofta vara en riktig ”kara-kaar”. Detta innebär att han ofta spenderar sin lediga tid på att cirkla ved, köra traktor eller mönkijä. Då fylls testosteronkvoten…! Pappas humor är ett kapitel för sig! Han har varit med i många revyer och teatrar genom åren. Där passar han bra tycker jag!

Jag har påverkats mycket av mina föräldrar. Bland annat så har jag fått inspiration till läraryrket. Dessutom är det på grund av dem som mitt musikintresse har kommit till. Eller nja, det har nog alltid funnits! Men i alla fall så har det minsann varit till min fördel! Tack vare pappa så kan jag och min syster fixa och dona med lite praktiskare saker. Då vi var mindre inbillade pappa oss att vi var pojkar. Hur smart är det?! Hur som helst så är jag tacksam!

Kommentera

