06 Your day

Här kommer då en ganska så tydlig beskrivning på min dag!

05:45 – Väckning, steg upp och var okristligt trött! Ställde mig till arbetet…
06.40 – Startade mot Kälviä… Kallt som fan i bilen!

Leveä kuljetus..!

07.10 – Kom fram till arbetet. Blev lite sen på grund av att jag hamnade bakom en leveä kuljetus-långtradare med ett hus på som körde 45 på 80-väg… Fick arbeta på insidan med lite olika småsaker ända fram till kaffepausen… Bra då det var så mörkt och kallt! 
09.00 – Kaffepaus! Efteråt fortsatte vi på utsidan. Kallt!
11.00 – Lunch! Fick strömming och potatismos.. Inte min favorit men gick ju.. Efteråt fortsatte vi bygga på utsidan.
14.00 – Kaffepaus på nytt. Efteråt blev det lite för kallt nästan! En dryg timme senare började åtminstone jag ge upp.

15.45 – Hemfärd mot home sweet pera!
16.30 – Spenatplättar med äppelmos på samma gång som jag fyllde i timlistan för den här månaden…
17.30 – Lyssnade på Jay Smith’s låtar på jaysmith.nu! Han är mannen!
18.30 – Hoppade i bilen och körde iväg mot stallet i Nedervetil.

19.00 – Ridlektion! Red på en småväxt finskhäst som hette Ässämix. Hästar har allt bra konstiga namn!
20.30 – Lektionen slut, sadlade av, putsade och hästen fick sitt täcke på! Styrde hemåt…
21.57 – Här sitter jag nu och luktar lite hästskit. Lyssnar på Wig Wam från Norge.

Så det var min dag i detalj! Intresseklubben antecknar….

Kommentera

