Snart!

Känsliga läsare mot allmänt prat om gitarrer varnas. =)

Om endast några dagar hör denna gitarr till min ägo. I förrgår var den ännu i New York, nu lär den ska vara i Finland.. Jag har stora förväntningar.

Nu tror säkert många att jag är ett freak som beställer en gitarr från USA. Men! Jag har många orsaker. Den är mycket lättare än till exempel en les paul, har 24 band, och spelkomforten är så mycket bättre än i vilken gitarr som helst i samma prisklass! (Ungefär 800-1200 €, beror på var i världen) Och dessa gitarrer finns helt enkelt inte att få tag på nån annanstans än just i USA, samt Japan, där gitarren är tillverkad. Och varken Greco eller Zemaitis (som gitarren heter) är inget känt märke bland musikfolk i norden. För ovanligt helt enkelt.

Det här är en gitarr som jag antagligen kommer att kunna ha hela livet, så varför inte satsa lite? 🙂

Jag har testat precis en likadan gitarr, haft den på prov till och med i några månader. Det här är min gitarr, det vet jag. Lite ovanlig är den utseendemässigt, men jag tycker att det är bra att vara lite speciell. Vackra former, precis som jag! Haha…

Här kommer några bilder på lite släktingar till min gitarr, dock är dessa okristligt dyra! Klicka på bilderna för att se noggrannare, dessa gitarrer är handgraverade. Otroligt fint om man frågar mig. Tycker man att tatueringar är snygga, tycker man troligtvis om det här!

Den här är en av mina favoriter!
Här är en mer detaljerad bild på själva kroppen..

Men dessa är inte riktigt i någon vanlig dödlig människas prisklass! Eller inte i min i allafall… Men hur som haver, några spännande dagar återstår så får jag den säkert snart! Blir helt säkert ett inlägg om den..!

Nu ska jag dra iväg till grannbyn på cirkelträning så att mina armmuskler spräcker t-paitsärmarna 😉

Kommentera

