Jag lär mig aldrig.

Det är ju som ni alla vet frivilligt att läsa bloggar. Det här är ingen underhållning, ibland vill jag helt enkelt skriva av mig emellanåt.
Det är många tankar som snurrar. Och ni som känner mig – Jag är världens bäst på att oroa mig. För tillfället är det flytten till Vasa i höst som spökar. Vill jag det här? Tänk om jag inte hittar någon billig lägenhet?  Hur i helgoland ska jag klara av att sitta stilla i en skolbänk? Jag vet ju fan inte hur man läser till ett prov… Tänk om pengarna tar slut så att jag inte har råd att komma hem varje helg? Klasslärare – jag!? Jag får inte ens ihop det. Jag tycker ju om barn i alla fall… Men tänk om jag ändå bara skulle stanna inom byggnadsbranschen… Jag trivs ju ändå! Och hur ska jag kunna hålla min kropp i så bra skick som den är i nu just? Det kostar ju pengar! And the story goes on…

Tankarna snurrar.. Tänk om, tänk om, tänk om, tänk om…. Sådär håller jag på. Helt korkat egentligen. Vad vinner jag på att oroa mig? Ingenting. Då man för en gångs skull skulle förstå det. Jag lär mig aldrig. Det är skrattretande och onödigt, ja riktigt tragikomiskt. (Mitt favoritord för tillfället!)

Nä, nu är det väl bäst att gå och gräva i kylskåpet efter nånting ätbart, så kanske jag lugnar ner mig. Och sen efter det, en varm dusch. Blir bra, jag har bokstavligen grävt i snön halva arbetsdan. Kanske det ändå ska hittas nånting positivt i klassläraryrket. Ja, som att slippa gräva i snön dagarna i ända.







6 thoughts on “Jag lär mig aldrig.

  1. Jag tycker att första åre i peffan va tuffast. Men he va å he åre som vi gjo myki omväxland sakre i.o.m att man har all ämna (matte, kemi,gymppa, bildkonst, engelska, modda, biologi osv.). Visst, vissa kurssa så siter man på föreläsninga men just första åre så e man ganska aktiv och gör praktisk sakre! Och om du vill hör fördelar me att studer så kan ja räken opp flejr 😉

    Gilla

  2. Becca vännen, int ska du oro de fö myki 🙂 lägenhet behöver du no knappast oro dej över, de ordnar sej no helt säkert 🙂 du hinner ju funder ganska läng ennu om du alls vill ti vasa, de behöver man ju int bestäm över en natt. och dessutom kan man ju allti slut. Du har ju iaf nå ti återvänd till om int du trivs – byggbranchen 🙂 Ti slut tror ja att du int ens vill koma heim ti kokkola varje helg, men om du vill kan du ju tröst dej me att he e ganska nära å relativt billit, du far ju int utomlands utan ti vasa 🙂 De ordnar sej no vännen ❤

    Gilla

  3. Anna: Joo he er ju sant! Hoppas bara et ja får såpass lågan hyrå et e lömmar na penga över å :/

    Lotta: Okej, nå he var ju kul ti hör åtminstoni! 🙂

    Pernilla: Sant, ja böver ju int allt veta naa ännu! 🙂

    Ni er all så snäll! Kram 🙂

    Gilla

  4. Jag ger dig samma tips som nån smart människa gav mig då jag karriärkrisa: Man måst bara böri gå åt nå håll, så kan man änder sig saan. Att bara funder ger nu int nå. He finns verr saakre än att väli fejl.

    Eller: vad intresserad dig mest i hela världen? Gör de!

    Så jag sluta fundera å bestämd mig iställe.

    Gilla

Kommentera

