Som på julafton

Jag befinner mig just nu i väntandets tecken. På att min familj ska komma hem från Haparanda. Dom har givetvis varit till Ikea… Jag väntar med spänning på att få min pall och min vinflaskställning som jag beställde med dom.

Och fyfan, nu knackar det på dörren..

 . . .

Det var bara min söta lilla farmor med en röd galonväska i handen. Innehållet var dagens post samt ett kaffepaket som ”jag” hade vunnit på ett Marthalotteri. Tänk så bra jag har, jag vinner saker utan att ens veta om det…. Har ni förresten hört talas om ”Marthafengelsi” ? Tror jag tar det en annan gång… Bra att skrämma barn med.

. . .

Mystiska ljud igen.

Kommentera

