En bra helg.

Den här helgen har varit näst intill perfekt. En sån som jag behövde och ville ha. Lugn och ro. Avslappning. Den här morgonen kunde jag till och med sova ut ordentligt. Fast jag ändå vaknade halv 9 och var klarvaken. Det var bara den där dygnsrytmen som drev med mig. Men hur som helst – ingen väckarklocka var inblandad! Så jag är mer än nöjd.

Igår morse hade jag och Vicci keikka på en rotarykonferens eller nånting liknande. Gick riktigt okej, och roligt hade vi.
Förmiddagen spenderades vid Prisma, tillsammans med 30 pensionärer. Skaffade bland annat en ny plattång.

En tanke slog mig just – det är redan mitten av mars! Snart är det sommar för fan! Glädjebubbel i magen. Tiden går fort. Och en spännande vecka kommer emot. Livet är allt bra spännande. Det kan svänga över en natt, som jag brukar säga. just nu stampar jag inte heller på stället mera. Allting är på väg framåt. Pusselbitar faller på plats och jag känner mig tacksam. Självkänslan förbättras också hela tiden. Det känns som om man är igenom ytterligare en fas i livet. Glädje.
Jag skriver lite klurigt, men ni som känner mig vet antagligen ungefär vad det handlar om.

Arbetsveckan kommer att spenderas här i stan, i en hall som firman håller på med. Halva delen är redan helt färdig, där finns en blomsteraffär och i övervåningen finns en bra lunchrestaurang. Så vi har till och med vårt lunchställe under samma tak – det är lyx.

Nu ska jag ta itu med en plåt mockarutor. Baka dem alltså. Inte äta en hel plåt…

Kommentera

