Husinspiration?

Jag är besatt av vackra hus. Har ända sen jag var liten suttit och skissat ihop både plan och fasadritningar på frihand. Och det skulle såklart vara ett vackert 1½-plans trähus i lite gammaldags stil. Det håller jag fast vid ännu idag. Det är minst fem-sex år tills ett eget hus över huvudtaget blir aktuellt, så man hinner ju planera och fantisera en hel del. Ett vackert hus på ett fint ställe på landet är utan tvekan inom top 5 på min ”lyckolista.”

I Sverige finns det många hustillverkare som har så många härliga trähus. Dessa hus har väl ingen människa med ”normal” ekonomi råd med bara sådär.. Antar att man har ett enormt huslån i hälarna resten av livet. Men, man kan ju alltid inspireras…

savsjotrahus.se

karlsonhus.com

Här kommer till sist en personlig favorit, Terihus Carolina. Det är inte mycket vad jag skulle vilja ändra på då det kommer till detta hus. Bra planlösning och en otroligt snygg fasad!
3 thoughts on “Husinspiration?

  1. Anna: er int e tå 🙂 Sko noo kona tänk me ti ha hedee! 🙂

    Pernilla: Jepp, he har vi! 🙂 Tu ska koll åpp svensk hustillverkara, ti har mang bra ti väli millan så man vaal inspirera 🙂

    Gilla

Kommentera

