You had a bad day…

Det är länge sedan jag har haft riktigt äkta måndagshumör. Idag är en sån dag. Från morgonen till eftermiddagen kändes dagen som ett ständigt misslyckande. Och jag vet att det bara hänger på min inställning. Min ibland tänker man bara urk och fortsätter bannas. Jag har svort så det osade och luktat som en äkta svettig skogskar. Till råga på allt är jag också halvkrasslig med huvudvärk och förkylning.. Bläää.

Det som får mig på riktigt dåligt humör är när jag mäter fel. (Alltså med måttband) Det är riktigt min känsliga punkt. Idag har jag mätt fel alldeles för många gånger och det tog nästan lite på självkänslan. Man börjar tänka sarkastiskt för sig själv ”jepp jag är okej fast jag mäter fel så att det slösar material och tar jäkla länge!!”

Tack och lov för arbetsgänget. Ingen har sagt ett ont ord åt mig trots mina tabbar. Dom har väl överseende. Så det är i alla fall en sak som jag är tacksam över. Värre skulle det ju kunna vara.

Men nu ska jag bota den här måndagsdeppigheten med en sak som jag faktiskt också behöver: Åka in till stan och shoppa! Sällan jag skriver en sån sak här i bloggen. Men idag har jag faktiskt orsak att åka in till stan. Ska hitta lite ”utfaranklääda” dvs. nån topp eller tunika och kanske ett par leggings.. Det känns nästan lite bättre när jag tänker på det. Så hoppas något dyker upp som passar både min plånbok och min smak.. Konstaterade när vi skulle till Calle i lördags, jag har ju faktiskt ingenting att sätta på mig. Och det är fakta.

Så nu ska jag ställa mig lite och så åker jag iväg mot bättre tider.

Kommentera

