Nu jävlar!

Har känt mig lite deppig och självkritisk på sista tiden.. (Visst visst, gårdagens shopping gjorde nog ett litet mirakel, men ändå) Kom på mig själv med att självkänslan är i botten. Jag har nog verkligen en svacka nu på gång. Så jag gjorde snabbt ett test på ”psykologitest.se”. Och frågorna där är seriösa. Jag fick 47 poäng. Det är riktigt dåligt. Kanske ni ser på bilden att det nästan är på den röda sidan av mätaren..

Så var ska man börja.. Bara att ta tag i Mia Törnbloms självkänslobok och börja läsa… Jag hade ju verkligen bra början, så vart tog allting vägen mittiallt? Ja, nu ska lilla Rebecca ta sig i kragen och försöka banka lite vett i skallen. Jag kan få upp min självkänsla. Det går. Det har gått förr! Jag är nästan arg på mig själv.

Och jag skriver ju inte detta i syfte att ni ska tycka synd om mig. Jag skriver helt enkelt av mig bara. Hur deppigt det än låter. Jag lever och mår bra. Men självkritisk – det är jag. Så det ska jag försöka få bukt med.

Nu ska jag tynga mat i mig och sen köra iväg till stallet i Nedervetil. Det blir bra, det är till och med vackert väder 🙂

Kommentera

