Rapport från soffan en skön lördagsmorgon.

En otroligt skön lördagsmorgon. Vaknade ungefär halv åtta, duschade och åt lite morgonmål. Ska ta itu med lite  hushållssysslor och sen tror jag att jag ska åka in till stan för lite nödvändigheter. Det låter ganska tråkigt i andras öron, men detta är lyxlivet för mig. När man arbetar fysiskt hårt (tror jag) in i veckorna så är det ovärderligt att ha dagar som denna då det inte finns några måsten eller tidtabeller att hålla sig till. Och så har man tid.

Att ha tid. Det är det många som inte har. Jag har inte heller tillräckligt mycket tid med allt. Det är en lite förbryllande känsla, att känna att man inte kan göra så mycket som man skulle vilja. Jag skulle spela mycket mer gitarr om jag skulle hinna. Spendera mer tid med både gamla och nya vänner. Tillbringa mycket mer tid i stallet. Samt satsa ännu mera på motion och styrketräning…

Men tid är en bristvara. Man kommer hem från arbetet lite över fyra. Äter nånting och kanske sätter sig ner i soffan och vilar sin  klena, kvinnliga kropp som fått ta del av dagens fysiska arbetspass. Så är klockan mitt i allt sex och det börjar bli kväll. Det är alltså nu som man ska orka och försöka göra någonting om det ska bli av.

Lathet är förstås också ett kapitel för sig.

Kommentera

