Full fart på lördagsmorgonen

Eller nästan.. Jag låg och sträckte på mig till lite före åtta… Låter kanske tidigt i andras öron, men det kallas nog för sovmorgon i mitt fall.

Efter en välbehövd frukost tappade jag upp ett fotbad med nån sorts fotsalt som doftar gott av citron. Och i ansiktet smetade jag ut en lermask med mint och citronsmak. Eller inte smak. Utan doft. Eller herregud, vad heter det!? Ni är säkert sååå intresserade vilken sort det är, *ironi*, så här kommer en bild..

Masken är rån Freeman, som finns att köpas vid nästan alla stormarketar nuförtiden. Men riktigt bra är den. Speciellt om man har tendens att få finnar och andra förjävligheter.

Nu när jag en gång är inne på skönhetsprodukter, ska jag tala om en sak för er! Silicea, som också finns lite här å där att köpas, är otroligt bra som ansiktsmask. Helt sjukt. Jag har inte haft en finne sen jag började använda det några gånger i veckan. Och Silicea minskar porerna så det faktiskt syns och märks.

Silicea är en sorts kiselgel som är 100 % naturlig och helt fri från tillsatser. Om man äter 1-3 matskedar om dagen, får man tjockare och friskare hår, det aktiverar hårsäckarna, så att det motverkar hårlossning, hjälper oren hy, man får starkare naglar, hjälper om du har problem med magen (det garanterar jag), man får fastare, lenare och mer elastisk hud, det är bra för alla slemhinnor, m.m. Och som sagt, kan man använda den som ansiktsmask om man har problemhud.

Redan efter bara en veckas användning, har jag sett resultat. Så det här tror jag hårt på. Rekommenderas!

Haha, det här blev ett riktigt hälsoinlägg. Och nu ska jag skrubba fötterna, samt skölja bort ansiktsmasken…

3 thoughts on “Full fart på lördagsmorgonen

  1. Bra me hälsoinlägg ibland 🙂 var får man köp silicea? Du sa att man på typ alla stormarketar får köp citron-mint-ansiktsmasken men du skrev aldri om den andra 🙂 kram ❤

    Gilla

  2. Jaa ja glömd ti sej he å 🙂 He finns vi di flesta matbodona, men minimani er nu just billiast! 🙂 Kostar ca. 11 €, å tå fik man en lillan flaskå me på köpe 🙂 Men som varning: He smakar stygg!! 😀

    Gilla

Kommentera

