Skönt med kväll!

Dagen på stickan. Har fått gjort en stor del av alla ärenden jag hade planerat. Till allra först hälsade jag på faffa som är på åldringshemmet. Han mådde nog inte alls bra, för att vara rakt på sak. Hemskt sorgligt att se en människa tyna bort. Vid varje andningsuppehåll som var onormalt långt, rös jag. Och det finns ingenting som man kan göra. Han är mycket gammal och sjuk. Livets gång helt enkelt. Men hur som helst är allting så sorgligt. Hans andning var väldigt ytlig och han visste inte av någonting. Det ska nog ske ett under om han ska klara sig många dagar till… Livet ger och livet tar.

Nu ska jag vila hjärnan med att fara ut på en länk. Fick prioritera bort dagens zumba på grund av dagens omständigheter. Ska bli skönt med lite motion.

I morgon kväll kommer gubben min hem från en arbetsvecka i södra Finland. =) Dessutom har han födelsedag imorgon, så det blev ju perfekt timing med den här påskhelgen. Saknar honom väldigt mycket, men det har gått riktigt bra ändå. Vi får helt enkelt börja vänja oss vid det här sorts ”livet”. Dessutom flyttar jag ju till Vasa i höst, så det skulle förr eller senare bli såhär. Tur att det finns veckoslut!

3 thoughts on “Skönt med kväll!

  1. Föstår hu du känner fö din faffa, tycker int heller om ti se min faffa rent ut sagt tyn bort, e ren lyckli att fått ha honom så här läng i mitt liv.
    en annan kommentar till inlägget är att ja snart blir frustrerad över att int veta vem din ”man” e, raates! 😉

    Gilla

  2. Simone: Joo he tar i hjärta. Han lär ska vara ännu sämber idaa.. :/ Ska imoron å häls på an!

    Pernilla: Joo, he er så sorglit. Speciellt så man tänker på fammo.

    Hehe, tu kan ju ha Iitu el. Matilda ti skvalder 😉

    Gilla

Kommentera

