Faffa är i himlen.

Igår var det en vacker, klar och varm kväll. Jag krattade löv och njöt av det vackra vädret, helt ovetande av de sorgliga nyheterna. Mitt i mitt krattande var det som det som om jag stannade upp för en stund, fick en konstig känsla, och fortsatte. Kan inte riktigt begripa vad det riktigt var.

Vi gick in lite senare, öppnade varsin öl och skulle småningom börja se på en film. Jag hade haft min telefon inomhus, så jag tog upp den och såg att jag hade fått ett meddelande.

I meddelandet stod det, som jag på sätt och vis hade varit beredd på i flera dagar. Min faffa levde inte mera. Känslan var ändå obeskrivlig. En stor sorgevåg som sköljde över en. Går nog inte att förklara…

Tidigt i morse körde pojkarna ner till södra Finland för en ny arbetsvecka. Jag sov vidare ända till klockan elva, på grund av sömnbrist. I dag på dagen hade vi utsjungning åt faffa vid ålderdomshemmet. Sen var det kaffe och dopp vid fammos. Jag misstänker att det kommer att bil en tung vecka. Men som jag har sagt, livet ger och livet tar. Vila i frid, kära faffa!

Kommentera

