Dessa missöden.

Igår kväll skulle jag på två lägenhetsvisningar i Vasa. Så jag susade iväg i min lilla Corolla, med en viss kamp mot klockan. Sju skulle jag och se på den ena lägenheten och typiskt mig så hade jag ganska precist med tid. Såklart hade ju fabbo Polisen tutka, strax efter den där omkörningsfilen, på vägen dit. Och givetvis lämnade jag fast. Det blev en hundra euro dyr läxa. He vituttar.

Nåväl. Jag kom tillbaka till Snåre City i ganska god tid, före sängdags. Allt var frid och fröjd förutom mitt missnöje över böterna. Vid läggdags började det plötsligt klia och kittla helt hysteriskt i mitt vänstra öra. Hur gör djur? Plötsligt får jag syn på en påse med bomullstops av kvalitetsmärket Biltema. Jag har aldrig förr ens tänkt tanken på att köra upp en sån i örat, men nu verkade ju det helt ypperligt! Sagt och gjort. Och när jag hade pillat färdigt kollade jag på topspinnen och konstaterade, -var var själva ändan?? Shit. Shit. Shit. Den fastnade ju för fasen i örat. Så typiskt mig. Den enda gången i mitt liv som jag trycker en sån i örat och så lämnar ändan såklart kvar där inne. Och inte en chans att den ville ut. Så jag fick lämna kvar den och somna vidare.

Så efter arbetet idag har jag spenderat min kvalitetstid vid samjouren. I en dryg kvart kämpade dom med att få ut fanskapet. Sjuksköterskan gav upp, så hon kallade på en läkare, som efter diverse olika metoder lyckades få ut den genom att först fylla hela örat med vatten, så att topsändan till slut trycktes ut av sig själv. Haha. Tragikomiskt.

Jepp, det var första och sista gången jag använde dessa.

Men egentligen är jag ändå på rätt så bra humör. Jag är kär, det är snart sommar, lägenheten på Brändö är fixad och nu ska jag äta glass.

Alla dessa missöden är ju egentligen en världslig sak.
5 thoughts on “Dessa missöden.

  1. Joo he er skönt et e er relativt nära 🙂

    Ja komber ti bo eismend. He er en etta på 26 kvadrat, alltså int så värst stor! Å ganska lill å trang, men entå heilt okej! Komber ju bara ti bo en år ter nu ti föst, så sir ja om ja hittar na trevliari! 🙂

    Gilla

  2. Låter no bra 🙂 å fast he nu ba e 26 kvadrat så e he ju hu man utnyttjar metra som gäller, å byggar å inredningintressera som du e så val he säkert hemtrevlit å bra 🙂

    Gilla

Kommentera

