Om Lycka.

Inatt konstaterade jag, då jag låg klarvaken och väntade på den lite envisa måndagssömnen, att jag har landat. En underbar känsla. Jag lever här och nu. Jag njuter av livet. Jag njuter av all den kärlek som jag får ta emot och ge. Och det här har mognat fram. Ingenting som bara ploppade upp när jag låg där under vargtimmen och funderade. Men hur som helst.

Jag är lycklig. Det är sällan man har den där riktigt äkta känslan. Och speciellt då man ligger vaken på natten. Men nu känner jag verkligen det. Lyckan liksom kryper fram, mer och mer för var dag.

Jag är otroligt lättad att jag klarat av dessa tunga utmaningar som pågått under det här halvåret. Jag har haft tid att tänka, lära känna mig själv bättre och veta var jag står. Jag har gått igenom många svårigheter under dessa tre senaste åren, och lärt mig mycket. Nu är det nuet och blicken framåt som gäller.

Det är så underbart att få älska och vara älskad. Jag är så tacksam för det. Det är nog det som är den största lyckohöjaren i mitt liv. Att skratta tillsammans. Att få somna tillsammans. Och att det håller på att bli sommar sätter ju precis inte käppar i hjulen heller. 🙂

Jag, Rebecca Sophia Ågren, håller på att bli lite smågalen med dessa lyckligheter. Livet är underbart.

4 thoughts on “Om Lycka.

Kommentera

