Svettigt och knottigt.

Har tillbringat största delen av arbetsdagen uppe på halltaket, under en starkt gassande sol. Som sällskap hade jag ett gäng ned myggor och knott. Nu är jag alldeles rödprickig…

Jag är för tillfället ytterst stressad. På fredag har vi keikka med bandet här i stan, på Calle. (fribiljetter finns i överflöd att fås, för de som är intresserade) Och vi har haft en del *hrm* problem med att få allting att fungera. Vi håller tummarna.

Men till lite positivare saker. Nu är soffan till studielägenheten äntligen hämtad. Märk väl, hämtad – inte köpt.. Jag hade nog lite tur. En arbetskompis med familj skulle slänga bort deras gamla soffa, jag råkade höra om det och så jag fick åka och hämta den… En mörkröd divansoffa, som dessutom är utbäddbar. Den blir hur bra som helst i min lilla lägenhet! 🙂

Och katten mår bra 🙂

Det som jag helst skulle vilja, är att krypa i pojkvännens famn. Okej, det skulle bli rätt så kladdigt i denna hetta, men tanken är ju god. 🙂 Hursomhaver vill jag ha hem honom. Nu.

2 thoughts on “Svettigt och knottigt.

  1. Jepp nu på fridan, he er int riktit fastspika ännu va tid, men ja tippar et he er baket 11! 🙂 jepp, å ta gärna me ännu meir kamrata! Ja har 600 st fribiljett så he räcker noo över ein deil 😉

    Gilla

Kommentera

