O heliga måndag

Den här måndagen har sist och slutligen varit rätt så okej. Helgen gick på tok för snabbt som vanligt. I fredags gjorde vi inte mycket annat än betraktade åskvädret och myste. I lördags hann jag på lite rea till stan, sen på förlovningskalas och till sist till Klacken i Lillby tillsammans med pojkvännen för att träffa mycket folk och hinna sjunga med Björn Rosenström i hans mest kända låt ”Vi är pojkarna som busar”. I söndags grillade vi och tog det lugnt, pojkvännen och hans kumpan startade iväg mot Riihimäki redan på eftermiddagen.. Men som tur kommer dom hem redan på onsdag 🙂 Saknar honom alltid så mycket!
På söndagskvällen körde jag hem till Pera och så for vi ut och äta till Vanha Lyhty i stan, med familjen och moster Pia. Imponerande god mat måste jag verkligen säga! 🙂

Kom just från en skön länk, det är alldeles för länge sen sist. Och man hade verkligen inget val, antingen springa snabbt, eller bli till myggmat. Detta resulterade i en hel del stickningar eftersom jag inte kunde värma upp med att bara gå till först…

I morgon blir det förhoppningsvis en lärorik lektion på hästryggen, och på onsdag har vi keikka med bandet på kvällstorget inne i stan! Nu ska jag försöka gå och lägga mig så att jag orkar stiga opp imorgon och arbeta flitigt 🙂

Känner att jag mest skriver av mig nu… Men lite flummigt får det väl vara 🙂 Ha en trevlig kväll!

One thought on “O heliga måndag

Kommentera

