Måndag igen

Som vanligt började denna måndag med att säga hej då åt älskade L, som reser över land och rike med jobbet. Det tar lite ont i hjärtat, men jag vet att han kommer hem på fredag igen. Ironiskt nog inkluderade även denna härliga måndag att åka till sjukhuset och att låta skötaren sticka en nål i mig. Ska nog bara kolla hemoglobin och såna saker. En sån härlig början på en ny vecka…! 🙂

Konstaterade idag att det är två veckor och fyra dagar kvar, som arbetande husbyggare. Ganska så lite. Och det kommer att gå fort känner jag på mig. Efter det tar jag ut en vecka semester så att jag hinner varva ner lite.
På ett vis är jag lättad. Arbetet sliter hårt på kroppen. Men å andra sidan lääängtar jag inte riktigt till studielivet heller… Men annorlunda – det blir det med hundra procents säkerhet!

Nu blir det natten. Ska för första gången på många år sova i en 80 cm bred säng. Jag bytte min 1,20 säng med syrran, eftersom jag ändå inte kan ha den i Vasa. Den ryms inte i min lägenhet, tro det eller ej! Så jag får vänja mig med den smalare sängen nu här hemma några veckor först… Gonatt på er!

Kommentera

