Tisdag

Spenderade som omväxling arbetsdagen i Jakobstad, på ett hallbygge. Kommer att vara här denna vecka. Det är det största hallbygget jag hittills har varit på, takhöjden lär ska vara hela 13 meter. 

Fick veta att Agrimarket har rea på ridkläder. Så jag begav mig ögonblickligen dit, så fort jag hade slutat. Fyndade en gul t-shirt , som man blir glad av att ha på sig, samt en jättemjuk fleecetröja med dragkedja. Båda från Horze. Kändes riktigt bra, eftersom plaggen var nedsatta med 60 procent! Nu funderar jag starkt på att beställa efter dessa extra fodrade vinterridbyxor… Minns att jag har försökt ”hinna” köpa ett par i många år, men aldrig lyckats – vartenda år har nummer 34/36 varit slutsålda! Så nu är jag väl i bra tid redan i augusti? 🙂 Har hittills då det varit riktigt kallt, ridit med många olika sorters ”stoppabyxor”, men ska man ha varmt i sadeln och dessutom ha samma grepp som med vanliga ridbyxor, är dessa det enda alternativet. Som man ser är ju dessa helskodda!
Det blev ingen ridlektion idag, hästarna och ridlärarna har tydligen semester. Det var nog verkligen nödvändigt för hästarnas del tror jag… Undrar om andra ridskolor också gör på det här sättet, sommaren är ju trots allt högsässong inom den branschen… Men klokt hur som helst! Glädjande att man har hästarnas hälsa och utbildning i första hand!  
Fick just dagens bästa telefonsamtal! L kommer hem redan ikväll! Snåre next stop! 🙂 Ha en skön kväll!
Kommentera

