Juthbacka

Igår gjorde jag min debut som besökare på Juthbackamarknaden. Det lär ju ska höra till allmänbildningen att ha varit dit. Fast folk klagar på att det bara är fullt med skräp och alldeles för trångt. Men envis som jag är, så tror jag inte förrän jag ser. Och jepp, nu vet jag vad Juthbacka är.
Mina intryck blev: Trångt, förvånansvärt dyrt, och det mesta som säljs där är faktiskt skräp. Så det enda vi handlade var lakrits. Men annars helt okej, ifall man är ute efter nån vacker vas eller gammalt porslin. Det fanns nog en hel del vackra gamla saker, som skolplanscher och gamla verktyg. Jag hade helt och hållet glömt bort hur vackra gamla skolplanscher är!

Men kanske aktuellt i mitt framtida hem… Det är så vackert med gamla saker!

Kommentera

