Första semesterdagen

Igår lade jag mina sköna och lite nötta blåkläderbyxor i tvättmaskinen. Bästa arbetsbyxorna ever! Det kändes faktiskt lite vemodigt. Inte att tvätta dem – det behövdes, men i vetskap av att jag inte kommer att använda dom på ett bra tag. Lite begravningsfeelis. Nu hamnar byxorna i skåpet, långt upp på en hylla, och kanske inte kommer ner förrän jag bygger mitt egna hus.

Idag då. Jo det är ju min första semesterdag! Jag var dock vaken redan klockan sex, och kramade om min älskade L, innan han for iväg på nya arbetsuppdrag, denna gång till Vasatrakten. Men sen körde jag sovmorgon i några timmar till, bara för att jag kan!

Idag ska jag försöka fålla lite gardiner, tvätta min blivande vasasoffa, köra iväg till kontoret ett varv och senare på kvällen ta en ridtur med S. Ser givetvis mest fram emot det sistnämnda. 🙂

Kommentera

