Vasa

Så blev man vasabo. Känns väldigt annorlunda kan jag tala om för er.

Kom just från en cykelrunda i stan. Köpte väskan från H&M som jag länge har funderat på. Sen cyklade jag i princip runt hela centrum. Det är fint längs strandkanten. Och många gamla och vackra hus. Jag konstaterade att jag gillar den här staden.

 Har spenderat hela eftermiddagen med att fixa och göra i ordning här i lägenheten. Helt okej blev det ju. Nu är det bara tv:n som fattas!
 Måste erkänna att jag redan smått hatar det här radhuslabyrintområdet. (Långt ord) Jag knycker till varenda gång det går någon gubbe fem meter framför mina fönster. Men vanesak det där också. Annars helt okej. Grannen har ett stort äppelträd med massor av färdiga äpplen som bara faller eftersom hon inte plockar dem. Tycker att det är lite harmt. Jag försöker hindra mig själv från att gå och stjäla några. Det kliar rätt så mycket i fingrarna.

Jag har rätt så kort skolväg, som helt och hållet består av cykelväg om man så önskar. Det är bra.
Och så fick jag till min stora glädje igång internet här i lägenheten! Tror att det var L’s förtjänst eftersom han donade lite med min dator igår. Saknar honom som vanligt.

I morgon börjar alltså skolan och hela veckans program är mer eller mindre olika infotillfällen. Nu ska jag fxa lite käk, sen blir det filmtajm! Ska givetvis ladda upp lite bilder från hur det ser ut här, men det blir inte idag!

Ha det bra och var snälla med varandra! (Är det månne sommar-Ernst som också säger så?)

Kommentera

