Måndagsinlägget

Så var det måndag igen. Helgen gick som vanligt på tok för snabbt. Men vi hann både ta det lugnt, dricka en hel del kaffe, åka ett varv till stan, rida terrängritt med Sofie, och for på kvällen på inflyttningsfest i Kronoby…

Gårdagen spenderade vi hos Lipis syster. Deras minsting hade dop. 🙂

Stämningsmusik!

 Startade mot Vasa sjutiden i morse, eftersom vi började först klockan nio. Dagen bestod av endast tre och en halv timmar mycket flummig föreläsning i pedagogisk vetenskap. Efter skoldagen begav jag mig till Prisma för att fylla på matförrådet. Jag har inhandlat pasta, ris, tonfisk, kryddor, ägg, frukt, ketchup, malet kött, broilerstrimlor och sånt som helt enkelt bör finnas i ett kök. Nu känns det mycket mänskligare att bo här!

Igår kväll pratade jag i telefon med min roliga morfar. Han beordrade mig: ”Tu ska skåda et så du får åådentlit me maate iij de! Int na sparas på itase fast du studeerar!”
Så det är bara att lyda.

Ikväll tänker jag ha en lugn hemmakväll. Har inhandlat minimorötter och dipp, så nu blir det filmtajm! 🙂
Ha det bra!

2 thoughts on “Måndagsinlägget

Kommentera

