En sån dag.

Efter en riktigt lugn och skön helg, spenderad med dom bästa, så är det här är en riktigt äkta måndag, i sin äkta tappning…

Kan börja med att nämna att jag sovit ungefär fyra timmar inatt. Vaknade klockan fyra i morse, var trött som en gris, men somnade ändå inte om. Hur sjukt är inte det! Då ligger man bara där och är arg. Försöker hitta en annan sovställning. Går inte. Vänder på kudden. Iakttar Lipi som ligger bredvid och sover som ett litet barn. Svänger mig på rygg. Och så vidare… Ni vet säkert frustrationen.

Ända tills väckarklockan gick igång på 05:00 och karln skulle upp, eftersom han hade sitt arbete på över 300 kilometers avstånd idag. Efter den där lite sorgsamma avskedskramen och den där lilla klumpen av saknad i magen, iakttog jag då Transiten svängde av från gården. Åt frukost och packade det sista som skulle med till Vasa. Startade bilen en stund på förhand eftersom det var så kyligt och fick samtidigt se en vacker soluppgång som nästan värmde lite. Sen körde jag iväg. Hade till all lycka med Nora som sällskap, vilket gjorde att jag kände mig lite piggare trots sömnbristen.

Väl framme väntade den över två timmar långa finskatenten som jag fasat över. Hörförståelse, läsförståelse och nån form av uppsats. Låter inte egentligen så farligt, men då det handlar om didaktik, kognitiva färdigheter och diverse andra svåra skolrelaterade rubriker så blir det lite värre. Det är inte precis rubriken minun perheeni längre som gäller. Tror att den for riktigt skit.


Det är intressant det där med hösten. Ibland är den så otroligt vacker, och den påverkar ens humör, så att man känner sig så full av energi, (som till exempel söndagsmorgonens ridtur) och på en liten stund svänger den om och blir som sämst. Som nu just då det regnar och blåser.

Nä, nu ska jag sluta deppa och laga lite mat. Misstänker starkt att humöret höjs av lite käk. Sen skall det skådas film! Ha det bra och ta hand om varandra! Och ät choklad. Det tror jag hårt på som humörshöjare.

Jag har säkert helt sjukt mycket stavfel.

2 thoughts on “En sån dag.

Kommentera

