Måndagsfunderingar

Så var den här måndagen slut. Ganska skönt, måste jag medge. Har fått för mig att om man överlever måndagen, kommer resten av veckan att gå rätt så okej. Faktiskt var det dock en riktigt okej dag idag. Startade halv sju från Snåre. Kom fram till Vasa med ett skönt försprång i tidtabellen. Lite matte från morgonen som gick i snigelfart, en riktigt rolig fysiklektion (erkänner, jag tycker om fysik nuförtiden!), och till sist en väldigt intressant och givande storföreläsning i utbildning och samhälle. En kille från Regnbågsankan var och höll en föreläsning som handlade om sexuella minoriteter. Väldigt intressant. Gav en hel del tankeställare åt många tror jag. Det är viktigt som lärare att man behandlar såna här saker på rätt sätt.

Efter skolan blev jag och Nora riktigt aktiva, så vi åkte till bibban och fixade lånekort. Så lånade jag tre olika böcker om växter, svampar och fåglar. Efteråt bjöd bästa Matilda oss på mycket god mat. Hon har verkligen ärvt sin mors kocktalanger! 🙂 Så var det tjejsnack i x antal timmar som gällde, och till sist brände vi av till skolan för att vara med på en timmes cirkelträning. Var verkligen superroligt! Svetten rann och det kändes mer än bra. Sällan man känner såhär, nu är jag verkligen supertaggad att ta upp träningen på allvar igen! Imorgon är det friidrott som gäller, direkt från morgonen. Man känner sig nästan lite aktiv. Hoho.
Helgen var riktigt bra som vanligt. Hann träffa nära och kära samt dessa två underbara varelser!
…Och ett stort plus med hösten trots allt: Man får börja elda i spisen igen. Mysigt! Saknar dock fotägaren till höger. Väldigt mycket. 
Nu ska jag trycka i mig lite mat, sen blir det läggdags! Gonatt kära ni!
Kommentera

