Havresemlor och vackert väder

Vaknade klockan 9, helt utan någon väckarklocka. Ganska skönt! För omväxlings skull var jag den som först steg upp och kokade söndagskaffe. (I vanliga fall stiger Lipi upp en stund före mig. Jag ligger kvar med flit. Bara för att jag kan. 🙂

Marken glittrade av nattfrosten, solen hade stigit upp och termometern visade -1 grader. Ljust och vackert! Såhär borde hösten vara hela tiden. Då skulle jag verkligen älska den! Hann inte ut igår, trots att det då också var underbart väder. Jäkla skolarbeten… Men idag ska jag bege mig ut en sväng efter att mina semlor är klara.

Jag håller alltså på och bakar havresemlor. Hoppas dom blir bra, det är en evighet sen jag bakade något brödliknande. Om dom blir riktigt fina kan jag lägga ut receptet… 🙂 …nu skall jag återgå till knådandet!

Kommentera

