Spännande.

På torsdag eftermiddag skall jag och Nora på ett möte till en viss högre herreman här i Vasa. Gällande den perfekta lägenheten. Vi har varit på lägenhetsvisning förra veckan. Blev båda lite förälskade i den stora tvåan med havsutsikt, tvättmaskin, diskmaskin och torktumlare. Badkar. Bänkskivor i trä. Fint kök. Två nästan lika stora rum på varsin sida av köket. Gångavstånd till skolan. Hyran var också överkomlig.  Så vi hoppas verkligen innerligt att detta kommer att lyckas! Det är riktigt pirrigt! 

För att folk säkert undrar och tycker att jag är vansinnig och redan byter bostad efter knappa två månader i skolan, kan jag förklara… Det är dyrt att bo ensam. Det är onödigt lång väg till skolan, härifrån jag nu bor. Här är äckligt, dålig inomhusluft och oroligt. Och dessutom rätt så fult. Jag vågar inte bege mig ensam på länk på kvällarna. Så då man skulle slippa det här och få bo i en så mycket bättre bostad så tycker jag att det verkligen skulle vara värt det hela! 🙂 

Nu är jag här på Brändö igen. En rätt så enkel skoldag bakom mig och om några timmar är det cirkelträning som gäller. Har till och med fått undan lite skolarbeten. Så det om det. 
Den här bilden har ju inte direkt nånting med cirkleträning att göra, men det skulle vara fint att klara av att göra den här övningen!
Kommentera

