Helgen

Dagen har hittills bestått av kaffedrickande och lite ”raittase” runt i Nedervetil med omnejd. Lipi körde iväg till Hyvinge redan ikväll på grund av arbetet, så här sitter jag i soffan och ska småningom börja ställa mig mot mommo & moffas för ytterligare lite doppande. Den här helgen har varit lugn. Jag har inte alls haft speciellt mycket program på gång, vilket är riktigt skönt ibland.

Ska nämna att jag (tro det eller ej) har börjat sticka. En filt ska det bli. En mycket simpel sådan, som kommer att bestå av många färgade fyrkanter med endast räta maskor. Men det är ju en början. Mina stickningserfarenheter från barndomen är av kantade med lite skräckblandad förtjusning. Ingenting som jag gjorde blev till något. Antingen stickade jag för spänt eller så tappade jag maskor. Huj vali. Men nu har intresset startat igen. Jag är ju trots att en riktig tant i grund och botten. (syltkokning, blommor, gardiner, bakning m.m.) …Bildbevis på mina små framsteg kommer inom kort.

Igår var jag även på Såka-marknad med Edith och mina två kusiner Julia och Emma. Köpte Rosenseriens läppcerat och det visade sig vara ett riktigt bra köp!

Nu skall jag bege mig till Kronoby för att fira min kära moffa och antagligen rykta av hästarna lite. 🙂

Ha en skön kväll!

Kommentera

