Det glada måndagsinlägget

Skoldagen är äntligen över. Skönt.
”Klipp o. klistra-skolan” prövar verkligen tålamodet. Speciellt dagar som denna. Tre timmar lek med klassen, som dessutom ska analyseras, så man hamnar att följa med och tänka fast det egentligen är löjligt enkelt. Klasskamraterna skall sitta varandra i famnen, precis som på något jäkla konfirmationsläger. Tack o. lov är dessa människor väldigt trevliga typer. Men det är vid såna tillfällen mitt tålamod ofta når sin gräns… Känns verkligen som bortkastad tid.

Men ikväll skall jag äntligen på cirkelträning. Känns verkligen skönt att få röra på sig lite, vilket jag har gjort alldeles för lite på senaste tiden…

Den här bilden är taget från bygget jag var på förra året, samma tid som nu. En vacker morgon! Med SNÖ!

Minns att jag skottade snö för fulla muggar vid arbetet den här tiden, förra året. Hittills i ”vinter” har det inte kommit en enda flinga. Vad är det här…?

2 thoughts on “Det glada måndagsinlägget

  1. Det är en jul utan snö, som 2006 då vi klippt gräse på julafton 😛 å så en vinter me lite snö, fö de regna så myki i slute av sommaren å på hösten så de räcker int nå nederbörd ti vintern 😛

    Gilla

Kommentera

