Lägesrapport

…Då man egentligen borde ta sig i kragen och göra sina skolarbeten som man har i mängd och massor. Mitt intresse för att skriva här istället väcks oftast vid tillfällen som detta.

Livet som vasabo på deltid går väl riktigt bra, förrutom att jag saknar Lipi, nära och kära, samt att ha naturen strax utanför ytterdörren. Skolan är dock inte min grej. Kommer antagligen att byta från och med nästa höst, ifall någon undrar. Jag har kommit fram till att jag helt enkelt inte vill hålla på med det här. Tackolov att jag märkte det i detta skede! Endast ett år i ”hukka”. ( Vadå bråttom 🙂 Jag vill helt enkelt hinna göra många saker före jag fyller 30. Inte bara vara fattig studerande. Idag, 2011 är det ju lite förbjudet att tänka i sådana banor har jag märkt… ”Tu er ju så ong, noo hindar du studer lääng ännu! ” Jag mår illa av bara tanken.

Men nu skall jag återgå till en hög med skolarbeten! Hejsvejs! Försöker pigga upp mig själv med denna bild…

8 thoughts on “Lägesrapport

  1. Follow your Heart! <3
    De e ditt liv, å du som ska leva de, så vill man int undervisa barn i 30-40 år framåt så vafö sku man måst? Hoppas du hittar de du vill göra, eller vet du ren? Kraaam ❤

    Gilla

  2. Jepp det är nog de som man borde göra, istället för allt annat. Plus att man kanske borde se om det alls finns jobb då man blir färdig… Som klasslärare e de ju dessutom jättedåligt norrut…

    Ja vet va ja ska sök in på å he er jer i Vasa å! 🙂

    kramar! ❤

    Gilla

  3. Ja man ska välja själv vad man gör. Och det är ju iaf tur att du kom på nu redan att det inte är det här du vill istället för att gått klart utbildningen och sen kommit på det 🙂
    Vad ska du söka in till nästa år? 🙂 kram

    Gilla

  4. Helt klart tur att jag tog beslutet nu!

    Det är nog inom vården som jag hör.. Men exakt vad avslöjar jag inte här 🙂 Har ju inte sluppit in ännu, så därför känns det lite onödigt att avslöja mycket ännu! Kram! 🙂

    Gilla

  5. Framtidsångest suger. Big time! Hoppas du kommer in dit du vill å att det känns bra sen! Tjuvkika i kommentaren över att du övervägen vårdbranchen, å den rekommenderas! I bland e de nog sjukt tungt å äckligt å sorgligt, men då det är bra, vilket de oftast e, så har jag svårt att föreställa mig en bättre branch! Dessutom e jag en av de få som faktiskt int trivs med 8-4 dagar, å gärna jobbar skift. Man får mer pengar å om man gör nätter/långa dagar har man fler lediga dagar å!

    Gilla

  6. Va rolit att hör din åsikt! 🙂 Joo, ja hoppas verkligen att ja slipper in, efter ganska myki forskning, x-antal finska sjukhusdokumentärer, många egna sjukhusbesök, o.s.v., har ja kommit fram till att jag verkligen vill arbeta med det där… 🙂 Så vi håller tummarna!

    Gilla

Kommentera

