Flumm

En blogg är ju till för att klagas i.. Eller hur vad det nu?

Jag går i Finlands flummigaste universitet och har insett att det bara blir värre och värre för var dag. Idag har vi haft den absolut märkligaste föreläsningen hittills. Förstod inte speciellt mycket.
Det hela var kantat i överlägsen stil, på en språkligt sjukt hög nivå så att mina öron höll på att trilla av och föreläsaren/forskaren var en arrogant och irriterande typ som tvingade oss att sitta på första raden så att vi nästan kände hennes andedräkt. För det första började den hon med att döma ut Bert och Sune. Det är ju en dödssynd! Och sedan flummade hon temperamentsfullt i en och en halvtimme. Hu.

Tanken att det här är mitt första och sista läsår inom PF känns mycket befriande. För varje dag som går, blir beslutet att jag absolut inte vill, ska, passar eller kommer att bli klasslärare klarare och klarare. Känns klockrent. Jag skulle bli den absolut sämsta klassläraren någonsin. Allvarligt. Jag gör liksom samhället en tjänst genom att inte fortsätta längre än till våren, om man tänker på det hela med lite humor. 🙂

He om he. Sådär är läget nu och jag känner mig otroligt otålig med tanke på att mina framtidsplaner först blir klarare i sommar. Så var är då bättre än att skriva av sig lite?

…Åhhå, tungt vi vara ung å grann!

Kommentera

