Bad hairday.

Morgonen här i Vasa var nästintill perfekt för att vara en vanlig skoldag. Jag var i ovanligt bra tid, satt länge och åt mina stekta ägg och yoghurt. Sminkade mig så det blev naturligt och jag var nöjd.
…Ända tills jag skulle föna mitt nytvättade hår och kamma det. Då bröt helvetet lös. Så mycket elektricitet i det, så att man skulle kunna sörja halva Vasas befolkning, ostyrigt så sista daan, strävt och glanslöst på ett helt märkligt vis, och värst av allt var att det formade sig runt mitt arma huvud i formen av en fyrkant!! Nåja. En hästsvans blev räddningen som fick heta duga.

Men historien har ett slut. Då min kämppis skulle tappa upp ett bad här ikväll så fick vi syn på vad mina morgonbekymmer antagligen berodde på. Vattnet som hon hade tappat upp i badkaret var gult. Pissgult. 

Hoppas ni alla fann mitt inlägg som mycket givande. Var det någon annan som fick konstigt hår i morse? Kommentera gärna isåfall.

…Skönt att få åka hem redan imorgon. Kronobys vatten är bäst!


Kommentera

