Bella

Tog mig friheten att stjäla en av Sofie’s bilder, av mig och hennes Tinker Bella. Det är på denna lite bestämda men otroligt snälla dam som jag rider mest på just nu, i sällskap av Bellas ägare på hennes andra Tinker Ozzy. Senast igår var vi en passlig länk efter byavägarna. Ser lite rolig ut med mina tjocka klädlager mot kölden, men såhär ska det vara såhär års. Vi konstaterade dock under gårdagens ridtur hur mycket vi längtar till sommaren och att kunna ha vanliga ridbyxor och t-paita! Jag har fått ett stort ha-begär efter ett par riktiga kvalitetsridstövlar. Inte bra. Inte bra.

Har här på mig min nya reflexväst från Horze. Västen har en grej som verkligen är bra nu då snöskotrar och sånt snurrar runt här – inbyggda lampor! Ett stort minus med västen är ändå att den blir så styv då det är kallt. Se bara på bilden hur den buktar utåt där framme. Konstigt att det inte finns ”lampvästar” i vanligt västtyg…

Kommentera

