Megalejdon

Satt en stund på vardagsrumsmattan tidigt i morse, med laptopen i famnen febrilt sökande efter någon orsak att slippa åka iväg idag. Men det visade sig att jag nog skulle göra mig själv en björntjänst ifall jag skulle missa dagens lektioner, eftersom vi har nån sorts auskultering imorgon på övis här i stan. Så jag svor några ramsor och körde iväg, alldeles för sömnig för att vara i bombsäkert körskick. Nä alltså det kändes verkligen inte alls bra att starta iväg mot Vasa halv sju i morse.

Men här är jag nu, sitter i havtornen och fördriver tid. En lektion är förbi, alltså den som skulle vara viktig. (och det var den nog till all lycka, skulle ha vit*tta lite annars!) Och ett konstpass återstår. Sen är den här skoldagen på stickan. Vad ska man göra då…? Det absolut värsta med mina studier i detta skede är att ALLT känns omotiverande, såpass omotiverande att jag hela tiden överväger att ge upp redan nu, och inte köra vårterminen till slut och hoppa av PF för gott. Hmm. Skulle på ett sätt vara ganska dumt ändå. Antar att jag skulle få slåss en del med kela då, och det är ju aldrig riktigt trevligt… Plus att jag har hyreskontrakt ett halvår ännu minst.

Nä, inte blir det här bättre av att klaga och tycka synd om sig själv. Men ibland måste man bara. Känner mig till råga på allt väldigt slafså med halvstripigt hår, en svart tråkig huppari och en jättedålig sminkning som faktiskt gör att jag ser lika omotiverad ut som jag är innerst inne. Huj vali. 


Jepp, jag har haft bättre dagar.

Kommentera

