Livet hemmavid

Kom körande hem ensam från Vasa sent på torsdagskvällen. Med bilradion på hög volym körde jag så hårt jag bara vågade. Hade varit på Vasa teater med klassen just före, så jag var lite upp i varv efter det. Tankarna snurrade. En riktigt gräslig pjäs om jag får säga min åsikt. Tung att se på. Att i en och en halvtimme sitta fem meter från skådisarna då de grälar och ropar i ansiktet på varandra är bara så jättejobbigt för mig. Alla är olika men jag klarar inte av sånt. Kanske då jag var yngre, men inte längre. Flyktinstinkterna slår till om det blir för blååsåt (som pappa brukar säga.) och jag vill hellre fly än illa fäkta.

Hade filmkväll igår och vi såg på en actionthriller samt en disneyfilm. Ganska hurja kombination.  
Nu är det ju lördagsmorgon, jag är hemma på soffan och pigg som en mört. Dagens program är ännu oklart, men jag misstänker att luffarslöjd ligger högt upp på att-göra-listan. Har förresten en helt ny frisyr, var till Hanna i Öja igår, och hon omvandlade mig rätt så mycket! Känns så skönt att inte ha samma vanliga rödbruna jämnlånga toppar. Nu är jag betydligt randigare och har fått snedlugg! Var så trött på mitt tjocka och svårhanterade hår att jag var på vippen att prova ha i cowboy magic som man sprayar i trassliga hästmanar! Men nu är jag tillfreds på nytt. Skönt med lite uppdatering!

Kommentera

