Fast(s)laskiainen och sånt.

Lite uppdatering skadar inte. Kan erkänna att gårdagen, dvs. fastlagstisdagen var rätt så usel. Fick något tinnitusliknande i samband musikpasset (tack som satan pf), så jag var allmänt deprimerad och nere. Fanskapet håller till all lycka på att minska tror jag. Skulle bli knäpp på heltid annars!

Hamnade att hålla hus vid både Övis och Peffan, så att vi lägligt nog missade pulkaåkandet som hölls ett stenkast från lägenheten. I normala fall skulle jag inte bli så väldigt besviken, men då vädret var varmt och nästintill perfekt kändes det också väldigt surt.

Så gårdagen var med andra ord till först en riktig skitdag.

Men det dåliga humöret svängde nog ändå sen. Min kämppis vaknade upp ur sin powernap på kvällen, vi ställde oss och drog vidare till mäcken för att tröstäta lite. Sen bestämde vi oss för att göra ett besök vid Ollis och det visade sig vara ett riktigt bra val. Bra sällskap och bra musik. Kvällen räddades.

Nu känner jag för att äta en fastlagsbulle. Åt en i skolan igår och fick mersmak. Hur goda är inte dessa bakverk? Synd bara att jag inte har bakat eller köpt några. Man blir så snål på snabba kolhydrater då man har för mycket dötid här i Vasa. Som tur bär det hemåt imorgon, där det finns ordentligt med bra och mer hälsosam mat…

Kommentera

