Härliga vår

Måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i denna årstid. Har bokstavligen fått vårkänslor. Konstigt. Jag som ändå är rätt så oberörd av sådana saker, men det pirrar ju av ren glädje!
 …Glädje över vad kan man ju fråga sig. Och det är svårt att få ord på. Men jag har några misstänkta faktorer på mitt särdeles muntra humör: Det är ljusare tider, jag har världens bästa man, är frisk och har tak över huvudet och har en hel del spännande grejer framför mig på långsikt. Det räcker. Gott och väl.  

Bild lånad från Google

Var på en timmas länk igår på förmiddagen och kunde bara konstatera att det äntligen går sådär lätt som man strävar efter. Hurra! På kvällen blev det också en ungefär lika lång promenad med bästa Matilda, i passligt rask fart. Tror faktiskt att det är en tid sen jag har varit såhär taggad.

Idag är det hemfärd på schemat. Inte mig emot. Är inte säker på hur många nätter jag överhuvudtaget har kvar här i Vasa under denna vår, men uppskattningsvis är det inte mera än max 5-7 stycken. Det betyder mer tid med relevanta saker, som till exempel jobb.

Nu sticker jag iväg på lunch här vid Academill. Ska se vad den där Ann-Mari har kokat ihop idag.

2 thoughts on “Härliga vår

Kommentera

