Fyndade faktiskt

Dagens stadsbesök blev trots allt ingen onödig resa. Vid Horse Stuff i Jakobstad fick jag äntligen beställt en väldigt smidig och bekväm ridhjälm. Omkretsen kunde man ställa genom att vrida i nacken. Så då fanns det bara S, M och L att välja mellan. Så då slapp man det dilemmat! Väldigt lätt och smidig var den också.

Här är den:

Bilden lånad från Google.

Då jag gick ut ur ridsportaffären råkade jag gå igenom lopptorget som är i samma hus. Fyndade McKinleys fleecejacka med windstopper för ynka 12 €! Det ni! Jackan var i toppskick och just en sådan som jag behövde. Ibland blir man bara så glad. Det kändes nästan lite som stöld att behöva ner så lite pengar på en bra jacka.

I Kokkola (jepp man får kalla det här roadtrip om man vill) fyndade jag lite smått och gott, som t.ex. Ridhandskar från Björndahls, samt en ny plånbok som jag så länge har varit på jakt efter. Tror att det är lite kvinnfolksfenomen över det hela, att samvetet bedövas lite då man vet att det är minus en viss procent på produkten. Men sagt och gjort. Jag har shoppat lite. Med betoning på lite.

Kommentera

