Takatalvi

Sådär är det ju. Det får ju aldrig gå för bra. Gårdagens toppenväder med +8 grader i skuggan och sol, straffades med ett riktigt förjävligt snöfall som kom under nattens gång. Hmpf, som de säger i Kalle Anka.

Vaknade totalt utvilad runt klockan åtta, åt frukost och drack moriskaffi med L i lugn och ro, och kom på att jag faktiskt är ledig den här helgen. Vad gör man då?

Jag känner starkt för att besöka Finlands trevligaste ridsportbutik som ligger i den förbjudna grannstaden. Efter att uppskattningsvis ha blivit avkastad tre gånger med min sommarridhjälm har jag på känn att jag borde skaffa en ny… Man borde ju egentligen köpa ny efter att ha fallit en gång. Men är inte butiken tjusig? Försöker jämt och ständigt hitta på någon orsak att få åka dit.. Nu tycker jag nog att jag har en tillräcklig anledning!

Bild lånad från Horsestuff
Kommentera

