Kristiansund

Jag kan till att börja med tala om för er att jag har rest otroligt lite. Så det är väl klart att det lilla man upplevt, på ett helt annat vis lämnar i minnet. Jag säger bara – Kristiansund. Den vackraste småstaden jag någonsin besökt, det kan jag intyga er om. Var dit sommaren 2007 tillsammans med en flock ungdomar från Karlebynejden. Kan berätta för er att denna oerhört trevliga stad är Karlebys vänort. Därav besöket.

Såg idag en dokumentär på teve som handlade om just den lilla staden och det väckte verkligen många fina minnen. Vi drev runt där i en hel vecka, så man hann verkligen bli bekant med stället. Fick faktiskt lite druft då jag såg programmet därifrån.

Tänkte bjuda er på några fina bilder, så kanske ni får i er lite av känslan. De två översta bilderna är lånade från Google.

Själva stadsdelen. Underbart!
Lägg märke till att 99 % av husen faktiskt har åstak…
Den här bilden har jag stulit från Fannys facebook sida!
Och den här också. Vi gick en hel del efter den här gatan. Lägg märke till de personliga husen! Denna staden var en husgalnings dröm! 
 En vacker kväll gick vi upp hit till den här kullen, där det fanns en fyr. Träffade där ett gulligt pensionärspar som berättade om deras ungdomstid i den lilla staden. Stulen, även denna bild.

Blir alldeles nostalgisk av att se detta. Jag hoppas att det blir ett nytt besök en vacker dag!

Kommentera

