Glad påsk!

Har hittills spenderat påskhelgen i arbetets tecken. Blir också kvällskift idag och stekkåmorne imorgon. (Synonym till pätkäaamu.) Så dessvärre har jag inte kunnat spendera så mycket tid med släkt och vänner denna helg.

Förresten. Hyresvärden dumpade just av ett sprillans nytt kylskåp åt oss här utanför dörren och jag var givetvis inte riktigt beredd på detta. L tänkte ringa och förvarna mig, men han ringde exakt två minuter försent. Hyresvärden hann verkligen skrämma skiten av mig. Vadå folkskygg? Nej men det är ju inte varje dag det låter braak-kaboom utanför ytterdörren och man hör fotstegen knarra i snön… Lite läskigt. Ett tag var jag rädd att han skulle ha en extranyckel hit och komma in med kylskåpet.

Trots folkskyggheten, väntar jag ändå lite på några påsktroll. Dom vågar jag nog öppna dörren åt tror jag. Glad påsk åt er alla som läser!

Lånad från weheartit.com
Kommentera

