Yoghurt-inlägget.

Jag är så trött på vanlig naturell yoghurt utan egentlig smak, men vill ändå helst inte äta dessa vanliga yoghurtar som är fullproppade med socker. Det har ju varit lite antingen eller i butikshyllorna hittills, dvs. att välja mellan sötsliskigt eller tråkigt. Och mitt bärförråd har börjat sina, eftersom jag har blandat turkisk yoghurt med bär hela vintern. Och att köpa helt sockerfria produkter kommer inte på fråga då det gäller mig. Tror inte på att aspartam är ofarligt.

Men till saken då. Valio har äntligen börjat sälja en ny yoghurt med en betydligt mindre andel socker, mer bär och helt utan konserveringsämnen eller liknande skit, till råga på allt! Bra va! Och faktiskt god dessutom. Såhär ser den ut.

Ett litet minus är att det inte finns större förpackningar än 7,5 dl. Men man får helt enkelt klara sig. Smaken jag har är jordgubb-hallon, men det lär ska finnas lingon också.

Kommentera

