Grillat

Inledde grillsäsongen den här veckan. Jag har en förkärlek till grillad mat. För det första är det så lätt och okomplicerat, det bli gott och som pricken på i:et är det faktiskt hälsosamt. Till sist svänger man ihop en god sås. Och säg en sak man inte kan grilla? Till och med frukt!

Bild lånad från kokaihop.se

Och nu då jag en gång håller på att tala om kost kan jag glatt berätta att det har skett en viktförändring på -2 kg. Och relativt smärtfritt har det ju gått. Har bara följt min egen ”diet” som är en blandning av GI-metoden, LCHQ, och allt däromkring, och innebär att allt socker, vitt mjöl och andra snabba kolhydrater ska bort. Äter dock inte monstruösa mängder fett, vilket LCHF-metoden förespråkar. Verkar som om jag får dålig hy av sånt. Och ännu ett plus till i kanten är att sötsuget nästan försvunnit helt. That’s the way!

Kommentera

