Friday, I’m in love

En natt full med konstiga mardrömmar resulterar i att jag har bitit ihop så hårt med käkarna att jag nu har någon jävlig form av tinnitus… Så typiskt. Får nog lägga på någon form av musik för att överrösta det hela. Vem orkar höra på ett ”gammal-teve”-likt *piiiip* hela dagen? Men he om he.

Idag blir det städdag känner jag på mig. Detta är den sista lediga dagen för denna vecka, tackolov. Imorgon och på söndag väntar två morgonskift på mig. Äntligen säger jag bara. Jag är faktiskt så dålig på att ha ledigt ensam! Och med dessa långa körsträckor hit och dit, är det lättare sagt än gjort att hoppa i bilen och köra 30-40 km bara för lite småprat… Ska försöka hinna ha lite kvalitetstid med L, eftersom han åker iväg och monterar nästa vecka. Kommer att sakna honom mycket, men vet att det han gör, bara är ”hemåt”. Har ju blivit lite bortskämd eftersom jag har haft honom vid min sida i nästan ett halvår nu, alltså ändå sedan jag hoppade av ”helvetesskolan” PF.

Just nu väntar jag på besked, när jag får komma på inträdesproven till sjukis i Vasa. Det är riktigt spännande. Och jag borde repetera lite matte innan också. Vems påhitt var det att man skulle skippa allt som heter huvudräkning efter 6:an i lågstadiet, och ge miniräknare som man knappade på i sex år framåt istället? Hur dumt som helst, med tanke på att det nog inte finns några inträdesprov där miniräknare är tillåtet…!

Nu ska argbiggan logga ut och hitta på nya tidsfördriv…

Kommentera

