Mini-flytt

Haha, rubriken låter bara så fel. Men jag ska slänga några klädesplagg, sminket och lite andra förnödenheter i väskan och dra iväg till hemknutarna i Linnuspera för några dagar. Det blir så ensamt här ute då ens andra hälft är borta ända till fredag. Och jag ska inte jobba mera än en dag den här veckan. Skulle jag ha en full jobbvecka skulle det vara en helt annan sak. Men resten av folket är ju ändå på jobb så.

Jäklar, vad jag hatar att bo i en kappsäck, men det är nu bara så. Jag har liksom att välja mellan följande alternativ:
1. Vara stickejsmend för att spara bensin. (Umgänge betyder minst 40 km på trippmätaren tur och retur.)
2. Inte tänka på att det bli långa körsträckor och köra på, vilket resulterar minst 200 km på några dagar i lite småprat. Och en tom tank.
3. Ta pick och pack och bo hemma med fammo, mamma och pappa för några dagar, tills fredag. Fast det känns så fel. 

Så… För att förebygga en del intriger på grund av lite pms och diverse andra saker misstänker jag att fammos gästsäng är det bästa alternativet. Och hon är ju ändå rätt ensam, så jag tror att hon nog blir lite glad.

Kommentera

