Tillbaka

Nejdå, jag är inte död eller någonting. Har varit utan laptop i mer eller mindre en vecka pga. av att jag har gästat farmor förra veckan och varit i Helsingfors nu i helgen. Där emellan har jag spenderat kvalitetstid med bästa sambon.

Ska bjuda på några bilder från helgens Helsingforsbesök med La Familia. Hann faktiskt ”turista” på riktigt, genom att besöka naturhistoriska museet, shoppa, gå runt och fotografera, och besöka några caféer. Kände mig nog som en äkta turist med stora solbrillor på huvudet och systemkameran i högsta hugg. Men ibland måste man bara. Sade på skoj före denna vistelse att jag inte varit längre än till Korsnäs på två år. Det ligger nog lite sanning i det.

Min syster och en giraff.

En kanske lite för kort men trevlig resa blev det. Han dessutom träffa moster och hennes pojkvän som kom över från Stockholm med färja. Det var dock ett litet fenomen som var smått nervpåfrestande, som man inte kunde komma undan: Ishockeysupportrar. En aning knäppa och fulla sådana. Både finska, men också ryska och tjeckiska. Det var ju VM i stan under helgen…  Men annars var helgen riktigt finemang. Och som pricken på i:et hittade jag till och med lite kläder åt mig själv, jag som både är ”hull” och ”tzinkko”. Och upptäckt älsklingsbutiken, nämligen Din sko. Hittade ett par rosa ballerinaskor där som jag verkligen diggade. Så he om he. 
Var tänkt att det skulle bli fotbollsträningar i kväll men det får jag skippa eftersom nacken har börjat bråka med mig. Har börjat förnya silikonfogarna i föräldrarnas duschrum, och i och med detta fått en förjävlig nacksperrå. Hamnar att hitta på lite småprojekt åt mig nu, eftersom jag mer eller mindre är ledig hela den här veckan och bor hos föräldrarna för att inte sörja ihjäl mig ensam då karln är på arbetsresa till södra Finland. Som jag trodde i det förra inlägget är det hela lite på gott och ont. Men jag har tillräckligt med att göra så ska det väl gå bra. 
Nu ska jag gå ut och få lite fräknar. Ha en bra start på veckan hörni!

Kommentera

