Pingst

Det är ju söndag idag. Och tydligen pingst också. Skulle dock inte ha märkt det ifall jag inte hade checkat kalendern. Vad gör man riktigt på pingst? Nån som vet? Nu känner jag mig sjukt oallmänbildad men…

Söndagen gick i arbetets tecken. Allt började bra, men på väg tillbaka från en klient, (för en kaffepaus), fick bilen för sig att alla lampor skulle börja lysa, och bilradion slocknade. Shit, tänkte jag, men körde ändå ända fram till hälsogården. Ringde L, som antog att ackun i bilen behöver bytas. Jag hade ungefär halva arbetsdagen kvar och några klienter på någotsånär gångavstånd. Så sagt och gjort, jag gick från hus till hus runt i byn med mina hemvårdarkläder, gula crocs och röda läkarväska. Nu talar di noo på byyji. Mot slutet av arbetsdagen kom L och bytte till en annan acku och bilen spann på nytt som en katt. Glädje! Tur att det inte hängde sig på mer än så. Insåg att jag har kört minst 60 000 km med min acku, och att den kan ha varit med länge före jag köpte min bil. Så inte så konstigt att den började bli trött. I det här arbetet är man minst sagt beroende av en fungerande bil. Tur att han råkade vara hemma nu och tur att vädret var bra! Firade just detta med en glass.

Ledig dag imorgon. Annars ser veckan rätt ”normal” ut. Sitter i soffan och slappar, njuter av att inte ha några måsten i skrivande stund. L sitter bredvid och kommer att hållas på hemmaplan hela veckan. Glädje! Nästa helg kör vi ända till Bergö, eller Bergöjin som det kallas där, för att fira min kusins student och grundexamen i idrott.

Ha en bra start på veckan hörni!

Kommentera

